شوت توپ

شوت توپ

شوتبال
شوت توپ

شوت توپ

شوتبال

ایران در گروه ششم جام‌جهانی برزیل جای گرفت


گروه‌بندی هشت‌گانه جام‌جهانی مشخص شد:

  ایران در گروه ششم جام‌جهانی برزیل جای گرفت

مراسم قرعه‌کشی رقابتهای جام‌جهانی در باهیای برزیل برگزار شد و تیم‌ها هم‌گروهی‌های خود را شناختند. جایی که فابیو کاناورو نام ایران را برای گروه ششم این رقابت‌ها از گلدان خارج کرد و تیم کشورمان هم‌گروهی‌ها خود را شناخت.
کد خبر: ۳۶۲۷۰۱
تاریخ انتشار: 
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی برزیل از ساعت ۱۹:۱۵ امروز در در شهر سالوادور ایالت باهیا برگزار شد و نمایندگان ۳۲ تیمی که امروز در برزیل به سر می‌برند به همراه هزاران هوادار فوتبال در سراسر جهان چشم به گوی‌های سرنوشت سازی داشتند که امشب از سوی بزرگانی که به برزیل سفر کرده‌اند از گلدان‌ها خارج شد و ترکیب بازی‌های مهم تابستان سال آینده برزیل را مشخص کرد.

به گزارش تابناک، از بامداد ۳۰ آبان ماه امسال که اروگوئه در مونته‌ویدو به عنوان سی‌و دومین تیم حاضر در جام جهانی معرفی شد تا به امروز کشورهای حاضر در جام‌جهانی برزیل منتظر امروز و مشخص شدن ترکیب گروه‌های هشت گانه جام‌جهانی برزیل بودند. ترکیبی که سرانجام مشخص شد و تیم‌ها همگروه‌های خود را شناختند.

این مراسم توسط دبیر کل فیفا جروم والکه اجرا خواهد شد و تعدادی از بزرگان این رشته نیز به کمک او خواهند آمد. سر هرست از انگلستان، کافو کاپیتان سابق برزیل، فابیو کاناوارو از ایتالیا ، ماریو کمپس از آرژانتین، فرناندو هیرو از اسپانیا، زیندین زیدان از فرانسه و لوتار ماتیوس آلمانی نیز در اجرای مراسم قرعه کشی حضور خواهند داشت.

ترکیب گلدان‌های چهارگانه قرعه‌کشی جام‌جهانی

گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه کشی جام‌جهانی برزیل
  
اظهار نظر کارشناسان و ستاره‌ها در خصوص قرعه‌کشی

۱۸:۳۰  زیدان، کاپیتان پیشین تیم ملی فرانسه: واقعاً امیدوارم الجزایر عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد، حداقل بهتر از جام جهانی ۲۰۱۰. امیدوارم این تیم در گروه سختی قرار نگیرد. من 2 کشور دارم یکی که در آنجا به دنیا آمده‌ام (الجزایر) و یکی که در قلبم است. زیدان همچنین امیدوار است فرانسه در گروهی سخت قرار گیرد تا اتفاقی که در سال 2002 و 2010 برای خروس‌ها رخ داده تکرار نشود. زیدان همچنین از همگروه شدن با برزیل استقبال کرده است.

۱۸:۴۰  کاناوارو، کاپیتان و مدافع پیشین تیم ملی ایتالیا: پیش از این می‌گفتم ایکر کاسیاس و هم‌نسل‌های او در تیم ملی اسپانیا استعداد فراوانی دارند اما الان می‌گویم که آنها یاد گرفته‌اند برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر باید زشت‌تر بازی کند.

۱۸:۴۶  پله از ترس برداشتن قرعه سخت برای تیم ملی برزیل و دریافت لقب «بدشگون» از شرکت کردن در فرایند قرعه‌کشی انصراف داد.

۱۸:۴۴  رونالدو، ستاره برزیل در جام جهانی 2002 پیش‌بینی کرد که نیمار ستاره جام‌جهانی پیش‌رو باشد. او همچنین گفت برای برزیل نباید فرق کند که با قرعه‌ی آسانی روبه‌رو می‌شود یا قرعه‌ی سختی.

۱۸:۵۰  سپ بلاتر که در برزیل به سر می‌برد ساعاتی پس از درگذشت نلسون ماندلا با ارسال پیامی درگذشت رهبر انقلاب آفریقای جنوبی را تسلیت گفت. بلاتر گفت : «ماندلا و من باور داریم که فوتبال قدرت فوق العاده برای ایجاد صلح و دوستی میان مردم دارد.و می توند ارزش های اولیه اجتماعی و آموزشی را آموزش دهد.»

گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه کشی جام‌جهانی برزیل

ماندلا در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2010
۱۸:۵۵  فیفا نحوه رودرویی تیم‌ها را با توجه به سیدبندی اعلام کرد که بر این اساس نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل با یک تیم اروپایی خواهد بود.

۱۸:۵۸  کارلوس کی‌روش که برای حضور در مراسم قرعه‌کشی به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال به برزیل سفر کرده گفت که امیدوار است تیمش با پرتغال و یونان که از سرمربیان پرتغالی استفاده می‌کنند، همگروه نشود.

۱۹:۰۰  ویسنته دل‌بوسکه سرمربی مدافع عنوان قهرمانی گفت که برای او تفاوتی نمی‌کند که اسپانیا با چه تیم‌هایی همگروه می‌شود.

۱۹:۰۲  ماتئوس در خصوص احتمال قهرمانی آلمان در این دوره رقابت‌های جام‌جهانی گفت: یا الان یا هیچ وقت!
۱۹:۰۸ شبکه اسکای اسپورت ایتالیا پیش‌بینی کرد لاجوردی پوشان در جام جهانی 2014 با ایران هم‌گروه شوند. این شبکه همچنین پیش‌بینی کرده به جز ایران، بلژیک و اکوادور دیگر هم‌گروه‌های ایتالیا در جام جهانی باشند.

۱۹:۳۰  در برخی از قرعه‌کشی‌هایی که پیش‌ از این مراسم رسمی به صورت غیر رسمی برگزار شده ایران با آلمان هم‌گروه شده است. در قرعه‌کشی‌های غیر رسمی که غالبا برای جام باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شود با تقریب بالایی نتیجه نهایی با نتیجه غیر رسمی برابری می‌کند.

پخش زنده مراسم قرعه کشی

۱۹:۵۰  رئیس جمهور برزیل نخستین سخنران این مراسم بود.

۱۹:۵۲  دیلما روسوف رئیس جمهور برزیل در متن سخنرانی خود گفت: «ما ملتی شاد و خوش برخورد هستیم. کشوری با چندین فرهنگ متفاوت داریم؛ ر کشوری که مملو از موقعیت هاست. ما به فرهنگمان و سنت هایمان احترام می گذاریم. با چالش بزرگی روبرو هستیم که پایان دادن به فقر و بدبختی و خلق موقعیت هاست. جام جهانی بزرگی را پیش رو خواهیم داشت.»

۱۹:۵۶  در یک ویدئوی شورانگیز و پر احساس با نقش آفرینی ستاره‌هایی نظیر پله، کمپس، روسی، مارادونا، روماریو، زیدان، رونالدو ، کاناوارو و کاسیاس مروری بر اتفاقات جام‌های جهانی گذشته در سالن مسابقات پخش شد.

۱۹:۵۸  ویسنته دلبوسکه مربی تیم قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها جام را تحویل داد تا مراسم شکل جدی‌تری به خود بگیرد. وی در پاسخ سوال خبرنگارا درباره شانس تیم مدافع عنوان قهرمانی گفت: « این موفقیت ها حالا به گذشته پیوسته. تلاش خواهیم کرد تا دومین جام قهرمانی مان را کسب کنیم ولی کار خیلی سختی خواهد بود. ما رقبای فوق العاده ای داریم.» دل بوسکه بعد ازاین صحبتها، جام جهانی را در جایگاه معین شده اش قرار داد.

۲۰:۰۰   کارلوس کی‌روش در سالن قرعه‌کشی حضور دارد.

گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه کشی جام‌جهانی برزیل

۲۰:۰۹   رونالدوی برزیلی مهمان بعدی سن قرعه‌کشی بود که طی حرف‌های جالبی گفت که زدن ۱۵ گل در جام‌جهانی اینقدر سخت نبود که امسال قصد دارم بخشی از فعالیت‌های اجرای جام‌جهانی را انجام دهم.

۲۰:۱۵  ببتو، ستاره دهه نود فوتبال برزیل مهمان بعدی این برنامه بود. او روی سن نمای معروف شادی خودش در جام‌جهانی ۹۴ را که تقلیدی از حرکت گهواره فرزندش بود را اجرا کرد. عروسک مسابقات هم به همراه ببتو این حرکت را انجام داد و با او همراهی کرد.

۲۰:۱۹  کاناوارو با برازوکا رو سن آمد.

۲۰:۲۷  کم‌کم مقدمات شروع مراسم قرعه‌کشی فراهم شد.

۲۰:۳۰  با حضور کافو هشت تیم سید یک درگروه‌دهای هشت گانه تقسیم شدند. به این ترتیب برزیل در گروه یک، اسپانیا در گروه دو، کلمبیا در گروه سه، اروگوئه در گروه چهار، سوئیس در گروه پنج، آرژانتین در گروه شش، آلمان در گروه هفت و بلژیک در گروه هشتم این رقابت‌ها سرگروه شدند.

گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه کشی جام‌جهانی برزیل


۲۰:۳۷   با حضور فرناندو هیرو و زیدان تیم‌های دوم هر گروه مشخص شدند. به این ترتیب که از میان سبد تیم‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی، کامرون به گروه یک، شیلی به گروه دو، ساحل عاج به گروه سه، ایتالیا به گروه چهار، اکوادور به گروه پنج، نیجریه به گروه شش، غنا به گروه هفت و الجزایر به جدول گروه هش این رقابت‌ها پیوستند. 

گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه کشی جام‌جهانی برزیل

۲۰:۴۰ فابیو کاناوارو که قرعه تیم‌های سوم هر گروه را بیرون می‌آورد نام ایران را برای گروه شش این رقابت‌ها بیرون آورد و تیم کشورمان در کنار آرژانتین و نیجریه قرار گرفت.

ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم‌گروه شد

۲۰:۴۲  با بیرون آمدن قرعه تیم کره جنوبی ترکیب هر سه تیم گروه‌ها مشخص شد.

ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم‌گروه شد

۲۰:۴۸  آخرین تیم‌های هر گروه از گلدان هشت تیم اول برتر اروپایی بیرون آمد جایی که تیم ملی بوسنی و هرزگوین به عنوان چهارمین تیم گروه شش مسابقات جام‌جهانی با تیم‌های آرژانتین و نیجریه و ایران هم‌گروه شد.

ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم‌گروه شد
ترکیب کامل گروه‌های هشت‌گانه:

گروه A: برزیل- کرواسی- مکزیک- کامرون

گروه B: اسپانیا- هلند- شیلی و استرالیا

گروه C: کلمبیا - یونان- ساحل عاج- ژاپن

گروه D: اروگوئه- کاستا ریکا- انگلیس- ایتالیا

گروه E: سوئیس- اکوادور- فرانسه- هندوراس

گروه F: آرژانتین- بوسنی و هرزگووین- ایران- نیجریه

گروه G: آلمان- پرتغال- غنا- آمریکا

گروه H: بلژیک- الجزایر- روسیه- کره جنوبی

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی 

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل پس از پایان قرعه‌کشی مسابقات مشخص شد. تیم ملی ایران در اولین بازی خود 26 خرداد ساعت 16 به وقت محلی در کوریتیبا به مصاف نیجریه خواهد رفت و در دومین دیدار باید با سرگروه گروه F یعنی آرژانتین در تاریخ 31 خرداد 1393 ساعت 13 به وقت محلی در شهر بلوهوریزونته بازی خواهد کرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش چهارم تیر در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در شهر سالوادور ساعت 13 به وقت محلی با بوسنی و هرزگوین دیدار می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.